Werkwijze

Relatie & vertrouwen

Relatie en vertrouwen is voor mij de basis van waaruit ik werk. Elk kind heeft behoefte om erkend en gezien te worden. Dit kan vanuit een open, eerlijk en opbouwend gesprek. Een actief luisterend oor vanuit betrokkenheid maar geen emotionele binding. Dit maakt het makkelijker om te delen/coachen.

Het gaat om groei en eerlijk naar jezelf in de spiegel durven kijken. Wie ben ik? Waar sta ik? Waar liggen mijn talenten en hoe kan ik deze inzetten? Maar vooral wat wil ik!? Hierover open, eerlijk en transparant communiceren. Hierbij stel ik mezelf kwetsbaar op, geef concrete voorbeelden waaruit blijkt dat ik die angst en worsteling herken maar anderzijds wat het mij gebracht heeft om in die spiegel te durven kijken. Hierdoor creëer ik een vertrouwensband. Problemen zijn er om opgelost te worden.

Zij zijn aan zet!

Door de kinderen brutaal eerlijk naar zichzelf te laten kijken, laat ik ze zien- of confronteer hen -wat ze misschien nooit eerder gezien/ of herkend hebben bij zichzelf. Ik stel vragen die hen tot actie aanzetten. De stappen zetten zij zelf, DOEN. Tonen van verantwoordelijkheid. Maar als begeleider blijf ik hen volgen en begeleiden. Ik doe wat ik zeg en zeg wat ik doe: integriteit, en dit verwacht ik ook van hen.

Daarnaast zet ik de straight-line Leadership methodieken in die ervoor zorgen dat jullie kinderen de benodigde inzichten en handvatten krijgen. Om een nieuwe weg in te slaan en te kiezen voor hun dromen.

Maatwerk

Ieder kind is uniek; dit vraagt maatwerk. Ik start daarom altijd met een kennismakingsgesprek. Hier worden de hulpvragen vastgesteld in samenspraak met ouders en kind. N.a.v. het gesprek wordt een plan van aanpak opgesteld.

In de samenkomsten die daarop volgen stellen we vast waar sta ik nu en wat wil ik bereiken. Welke stappen moeten er gezet worden om van A naar B te komen; of op de puntschaal van 4 een 6/7 te behalen. De doelen en de stappen worden concreet en in overleg opgesteld. We maken duidelijke afspraken, we hangen er een tijdspad aan zodat ik terug kan vragen en grenzen/ consequenties aan kan geven.

Tussen de meetings is er frequent overleg via Microsoft Teams, FaceTime, Whatsapp zodat we contact houden en elkaar kunnen blijven volgen, een stok achter de deur. ‘’Vallen mag als je maar niet blijft liggen’’.

Samen gaan we ervoor

Voor jullie als ouders betekent dit dat ik een druk en een grote zorg en spanning wegneem. Ik houd jullie voortdurend op de hoogte van het handelplan en de stappen die uw kind laat zien. Korte lijnen.

Op deze manier kunnen jullie die ouders zijn die jullie voor jullie kind willen zijn. “Klein” durven zijn bij een “vreemde “is zoveel gemakkelijker.

Wat brengt het de kinderen:

Plannen, organiseren en ‘’leren leren’’

Veel kinderen denken dat ze kunnen multitasken. Appen, tv-kijken, gamen tijdens het maken van hun huiswerk. Daarnaast zorgt de puberteit ervoor dat ze door de groepsdruk van hun planning afwijken, uitstellen en er nonchalant mee omgaan. Tot dat ze met de consequenties geconfronteerd worden. Het is moeilijk om je hierin ‘’klein’’ te durven opstellen. Ook hier komt wederom het stukje ‘’eerlijk naar jezelf kijken’’ terug.

Ook hierin kan ik iets betekenen voor uw kind. Studievaardigheden, plannen en organiseren.